onsdag 25 september 2013

Svar på kommentar

Hej! Eftersom du (och alla andra) som går på estenom är väldigt modemedvetna och så (?), så undrar jag om det finns någon slags press på att ”fixa till sig” (utseende, kläder) när man bara ska till skolan? Om det känns viktigt att ha en egen stil, om ni inspireras av varandra eller om du inte alls har märkt något speciellt. Om du förstår hur jag menar :) Lite udda fråga kanske haha, men bra blogg annars! :D

Kan tänka mig att ni är flera som undrar detta då jag också har hört elever på andra linjer säga "jag sku aldri ork gå på estenom, tänk att måst gå i högklackat varje dag", haha. Och jag svarar nu enligt vad jag själv tror och tycker, vet så klart inte om de andra på klassen känner annorlunda men jag tror nog vi alla är av ganska samma åsikt.
Men nej, jag känner absolut ingen press på att "klä" upp mig varje dag till skolan. Men jag känner det ju heller inte som att jag klär upp mig, jag klär ju bara på mig, precis som alla andra. Och jag hade redan i högstadiet det att jag "klädde" upp mig varje dag, till exempel hade jag mjukisbyxor (som de andra hade nästan dagligen) bara EN gång under hela skolgången. 
Jag vill klä mig snyggt och det känns aldrig som ett måste eller tungt att göra det. Sen så använder jag väldigt lite smink (maskara, ögonbrynspenna, rouge) och fixar heller inte håret så ofta så det tar ju aldrig speciellt länge att göra på morgnarna. 
Och det där med om vi inspireras av varandra... Jag vet inte riktigt, visst tänker man varje dag att oj vad snygg hon var idag men kanske inte så att jag tänker att det där måste jag ha på mig nån gång. Inspireras gör jag mest av bilder som jag söker upp på nätet. Men det här är ju min egna uppfattning, kan inte tala för de andra.
Sen så händer det nog på estenomlinjen också att nån kommer med mjukiskläder en dag, men ingen fel i det men bara så att ni vet, det händer nog ;)


Gammal, opassande bild från i somras, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar