måndag 10 juni 2013

Helgens gjort och dagens planer


Godmorgon! Här kommer lite information om vad jag sysslat och sysslar med, hehe.
Lördagen började jag med att tillsammans med Jona gå igenom våra förråd här hemma. Fördelen med ett gammalt hus och byggnader runtom huset är att man kan hitta det mesta. Vi fann helt underbara ting! Så nu har vi en fåtölj (om vi hittar ett tyg att klä in den med), ett köksbord, köksstolar, två byråer (den ena är så vacker att jag dör), två extra stolar, en säng med var sitt sängbord och ett soffbord. Jag är så glad över att jag älskar gamla möbler som jag själv kan måla och fixa upp, det kommer att bli så otroligt billigt i längden!
Så dagens plan är att åka in till stan och införskaffa mer vit möbelfärg samt nya knoppar till en av byråerna. Skoj!
På eftermiddagen åkte jag tillsammans med mina Code brudar Johanna och Emilia till Vasa för att festa lite. Startade kvällen hemma hos Johanna med tacos och vin innan vi drog ut till Oliver's inn för att dansa rumpan av oss. Hade som vanligt superduper kul!
Söndagen firade jag Anna och bara myste tillsammans med Jona och en film. En perfekt söndag med andra ord!
Dagens planer är många. Åka in till stan för att köpa målarfärg, sandpappra och börja måla möblerna, klippa gräset, träna, skjutsa Jona till sin firmafest... Ja massor av planer. Men nu frukost! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar