onsdag 13 februari 2013

Mina bästa London tips

Jag har fått önskningar om att skriva ner mina bästa tips till er som ska resa till London så jag tänkte ta dem här nu. Efter tre resor på 4 månader ska jag väl ändå ha hunnit lära mig en del, haha. Vi har alltid landat på Stansted Airport så det är från den flygplatsen detta inlägg börjar.

Från Stansted är det enklast att ta flygbussen in till London. Beroende på vart du ska så kan du ta bussen till endera Stratford eller Liverpoolstreet.
Från Stratford tar du sen en enkel tunnelbanebiljett dit vart du ska (kolla på förhand upp vilken metrostation som ligger närmast ditt hotell).
Åker du däremot till Liverpoolsstreet kan du direkt köpa ett 5 dagars metrokort för zon 1 och 2 (Stratford hör inte dit så därför behöver du ta skilda biljetter).

Har du bara tänkt röra dig i centrum var de flesta sevärdheter finns så behöver du bara metrokort för zon 1 och 2.
Metrokortet/ Oystercard gäller för både metron och bussarna (ni vet de fina röda ;) )!!

Dagtid färdades vi med metron om vi ville komma fram snabbt och med buss ifall vi ville se mer av staden (buss tar lite längre).
Metron går inte nattid så när ni vill hem efter att ha skakat rumpa så är det bara att ta bussen.



Här ser ni tunnelbanekartan och jag kan lova er att det är inte alls svårt att hitta!


När det gäller shoppingen så hittar ni mina favoritbutiker här:

Victoria's secret: Ta tunnelbanan till Oxford circus och gå sen till New Bond street.

Forever 21 och River Island: ta tunnelbanan till Bond street.

New Look och Primark: tunnelbanan till Marble Arch.

Favoritrestaurangen var alltid Slug and Lettuce och för att komma dit tar ni bara tunnelbanan till Oxford Circus och går sen till Hanover street.

The Slug and Lettuce venue

När det gäller nattlivet så tar ni metron till Piccadilly Circus ;)
Där finns massor av bra krogar. Våra favoriter har varit puben B@1, Road House och Rumba. (HAHA)
Som sagt, när ni ska hem är det bussen som gäller.

Bästa hotellet: Ibis Blackfriars Hotel.


Ja har jag glömt något? (Erica och Mirella, rätta mig om jag har fel i något)

Hoppas detta var till hjälp :)


Åååååååååh jag vill tillbaka till underbaraste London! 



1 kommentar:

  1. He låter rätt i mina öron! Jag vill o tibax!!! :( haha

    SvaraRadera