torsdag 10 januari 2013

Systemkameror

Hej på er! Är ledig från jobbet idag och hade tänkt att det här skulle bli en sån dag då jag bara kan ta det lugnt... Men började skriva en lista på allt som jag måste få gjort och den listan blev inte kort... Så nu känner jag mig fruktansvärt stressad! Till min lista hör inte att åka in till stan och kolla in vad det finns för systemkameror men det är precis vad jag tänker göra. Har inga höga förväntningar på vad som finns här i Jakobstad men bättre att ha kollat in det innan jag åker längre bort.
Nu står mitt val mellan en Nikon D5100 (kostar mellan 500 € och 700 € beroende på vilket objektiv den har) eller en Nikon D3100 och att då även köpa till ett porträtt objektiv (ca. 400 € plus minst 250 €)...
Om jag är helt ut och seglar säg till och kom gärna med flera tips, ni har redan hjälpt mig massor och det här är nu vad jag kommit fram till hittills :)


8 kommentarer:

  1. Alltså det lönar sig att köpa på till erbjudande. Första kameran åkte ner från 900€-600€ och min andra från 700€(?) till 420 €. Och anttila har nästan alltid erbjudanden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah okej, jo har idag insett att fotobutiker och liknande tar rätt så mycket mer för en systemkamera än vad tex Anttila och Prisma gör ;)

      Radera
  2. D3100 e en jättelätt kamera som e bra för nybörjare som int är van med att fota med systemkamera!

    SvaraRadera
  3. Nikon D3100 är inte den rätta kameran om du vill fota outfits. Den har inte funktionen att fota med en fjärlösare, alltså att man står framför kameran och håller en liten dosa för att fokusera och ta kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah okej, förresten var finns det att köpas fjärrutlösare och vad kostar de? :)

      Radera
  4. gå till anttila å köp en d3100 för en struntsumma nu på erbjudandet ! det är inte så stor skillnad på systemkamerorna utan det är mera med objektiven du ser resultaten nu så där till 'hobbyfotografering' sen då det är blodigtallvar och sånt kan man ju disskutera ifall man sku satsa på nå av di här som är under tuusen lappen, om ens tusenlappen räcker till! :D men du fattar poängen !

    SvaraRadera