torsdag 17 januari 2013

Kvällens träning

Kvällens träning var AMAZING!

Jag tycker inte alls om att springa, varken ute i naturen eller på löpband. Gör jag det utomhus orkar jag (psykiskt) inte mer än 20-30 minuter och det ska nog till mycket för att jag ska springa mer än 20 minuter på ett löpband. Så jag har aldrig trott att jag heller skulle klara av att springa längre.

Men så ikväll bestämde jag mig för att börja mitt gympass på löpmattan och jag tänkte att eftersom jag inte har några andra planer ska jag försöka springa lite längre än normalt.
Jag kom till 30 minuter och tänkte, tjaa men jag springer vidare... Jag kom till 45 minuter och tänkte "HERREJÄVLAR det här är ju inte tungt alls!!!" Så jag fortsatte och stoppade tiden på 60 minuter jämt, dock skulle jag bra ha kunnat fortsätta om det inte hade varit för att jag fick så ont i höfterna. På en timme lyckades jag ta mig nästan 8 kilometer vilket är helt fucking amazing för att vara jag! Jag kan träna styrketräning eller gå på pass till 110 % under en timme men jag springer INTE en timme. Ända tills ikväll! Insåg att det faktiskt blir lätt att springa när man kommer till en viss tid, efter 30 minuter är det inte tungt längre. Så nu har jag äntligen förstått varför människor tycker om att springa maraton. Det är faktiskt skönt!

Nu är mitt resultat kanske inte så väldans bra MEN för mig är det det och jag har verkligen fått upp ögonen för löpning. Måste absolut köra ett nytt test snart och verkligen satsa på att bli bättre!

Det här var ju kul!! (Dessutom förbrände jag långt över 500 kalorier, alltså inte tokigt alls!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar