lördag 26 januari 2013

Ett litet längre inlägg

Godmorgon! :) Slutade jobbet två igår vilket betyder att jag har långhelgs ledigt och ska tillbaka på jobb först på tisdag. Ett väldigt skönt system vi har så att man hinner med mer när man är ledig. Min lillebror råkar passligt att fylla år så idag är det kalas för hans vänner som ska fixas och imorgon kommer släktet på besök. Det betyder att jag städade hela går kvällen och att jag även ska fortsätta med det idag innan de kommer.

Efter jobbet igår var jag till stadsbiblioteket för att intervjuas av en Åbo akademi studerande. Hon ville skriva om bloggare och hade valt min blogg som en.
Det var väldigt intressant måste jag säga och flera frågor fick mig faktiskt att bli väldigt förvånad. Det är mycket som man som bloggare inte tänker på men som man sen kommer fram till att är en självklarhet.
Till exempel så hoppas jag att ni vet att jag bloggar om Code och gör reklam för Code för att jag själv vill det, inte för att jag har blivit tillsagd att göra det. Min blogg har ingenting med Code att göra utan allt jag skriver är på eget initiativ.
En annan sak var att hon frågade om hur jag tror jag uppfattas från min blogg och jag måste säga att jag har ingen aning, jag väljer att vara rätt så privat så kan inte alls föreställa mig hur jag uppfattas utifrån bloggen.
Nu får ni gärna berätta hur ni, som inte känner mig från förr, uppfattar mig från bloggen :)

Som sagt var det väldigt intressant att bli intervjuad och jag fick flera tankeställare. Men en sak jag inte förstår mig på, haha. Jag var absolut inte nervös över intrevjun, inte alls eftersom det inte fanns något att vara nervös över. Men när jag sätter mig i bilen efteråt så märker jag att jag är KNALLRÖD i ansiktet! WHY?!! Haha. Så där är det alltid för mig, även fast det inte är en "farlig" situation där jag inte är nervös så blir jag ändå röd i ansiktet och utan att jag vet om det. Någon annan som känner igen sig?

Sen så tyckte jag det var så otroligt intressant att bli intervjuad för jag tyckte det gick så bra att svara på alla frågor, hade inte alls väntat mig att det skulle gå så bra. Och vilken bra övning inför framtida arbetsintervjuer och dylikt!
Om någon annan av någon konstig anledning vill intervjua mig så ställer jag gärna upp, haha. Verkligen jätteskoj, haha!

Men nu frukost tillsammans med älsklingen <3


2 kommentarer:

  1. Jag gjorde samma intervju och var skit nervös innan. :) Men det var inte så farligt. Säger samma som dej, det är mycket man inte tänkt på tidigare! Iallafall jag fick mig en rejäl tankeställare efteråt :) Fin blogg förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, nej det var det inte :) Ja precis! Tack snälla du :)

      Radera