måndag 17 december 2012

Frågestund- svar del 3

då du sa du ville flytta å arbeta utomlands, hur är dina tankar kring ditt förhållande då. vill sj det också men de e ju liksom inte så lätt att bara bestämma det å bestämma att han ska komma med hehe..

Vi har måånga gånger diskuterat det här. Redan när vi blev tillsammans för 4 år sen så sa jag att jag vill utomlands och jobba nån gång under mitt liv. Ibland förstår han inte varför och tycker att det duger bra att jobba här i Finland men för det mesta går han nog med på att flytta själv, så länge som vi kommer tillbaka när det är dags för att starta familj och skaffa hus. Skulle det vara så att Jona vägrar åka så skulle nog jag åka ändå... Jag är inte den som väljer relationen framför att "uppfylla" mig själv, vet att jag skulle ångra mig sen om 20 år om jag aldrig åkte utomlands. Men självklart vill jag att han kommer med mig och det tror jag nog också att han kommer att göra :) Dock vill han inte flytta längre bort än till Sverige men en gång sa han faktiskt vad han kunde tänka sig att jobba med om vi flyttar till New York. Så jag tror nog att i vårt fall kommer detta att lösa sig!



Varför är inte Jona i militären mera? Har ni samma åsikter om att skaffa barn och giftemål? :)

Svarade på det i del 2 av frågestunden :)
Haha nej, vi har helt olika tankar. Skulle Jona få bestämma skulle vi både gifta oss, bygga hus och skaffa barn inom de 5 närmsta åren. Ofta säger han att åååh kan inte vi skaffa en liten knodd och varje gång ropar jag NEJ ALDRIG I LIVET, UUUUUSCH!!!!!
Så tyvärr är vi väldigt olika vad gäller den här saken men säkert ska det fixa sig det också!

Och till er som undrar vad jag skulle göra om jag i misstag skulle bli gravid så kan jag säga att jag skulle göra abort på fläcken! Utan tvekan!


Tusen tack för era frågor! :)

1 kommentar:

  1. Jag tror nog ingen gör abort utan tvekan. Visst kan du vara ganska säker, men jag tror inte en enda som gjort det inte skulle ha tvekat mååånga gånger. Det är ändå ett liv vi pratar om.
    Jag är varken för eller emot abort, men det var bara en kommentar jag slängde in eftersom det kanske är lätt att tänka så innan du skulle vara i sitsen då du faktisk inser att det är ditt och sin pojkväns barn du bär på. Dessutom är ni ju två om saken och moderskänslan kommer fort.

    Hoppas du bara slipper göra det valet nångång!

    SvaraRadera