söndag 16 december 2012

Frågestund del 2


vad är dit mål med träningen?
skulle gärna se före och efter bilder :)
hur mycket tar du i bänkpress?
har du något absoluta favorit plagg?

gillar din blogg!:)


Mitt mål med träningen är mest att få fastare kropp, lite mer muskler och att bara må bra! Jag har aldrig varit fet så viktnedgång har aldrig varit nödvändigt. Ska jag berätta mer i detalj så skulle jag gärna få bort putmagen, få smalare ben och fastare rumpa. Men när det kommer till helheten är jag nog väldigt nöjd med min kropp! Men som sagt, fastare vill jag absolut blir.
Ni ska absolut få se träningsresultatsbilder, tror jag ska fota imorgon efter träningen så håll utkik :)
Haha jag har aldrig testat hur mycket jag klarar av att lyfta men åtminstone när vi tränar brukar jag lyfta mellan 25-35 kg...
Oj, vilken svår fråga! Men måste jag välja ett plagg så väljer jag mina vinröda jeans. De sitter fruktansvärt bra och är supersköna!
Tuusen tack för din kommentar! :)





Vilken är din favorit accessoar? :)
Och hur skulle du matcha en långklänning, t.ex. vid festligare tillfällen?(kläder, smycken, skor?) :D

Just nu är det mina svarta örhängen, använder dem hela tiden! Men annars älskar jag för tillfället alla stora halsband.



En långklänning skulle jag matcha med höga, enkla klackar. Pumps eller nån typ av stilettklack. När det kommer till smycken skulle jag kanske ha stora örhängen till och ett stilrent armband. Klänning överlag försöker jag undvika att sätta något över, så en passande jacka att ha utomhus till och sen får man frysa inomhus, haha. "Vill man vara fin får man lida pin" stämmer in här, haha. Men vill man inte vara bararmad kan man köra på en enkel, kort kavaj eller "innejacka". 
Tack för din fråga! :D



Vem är din förebild när det kommer till mode och stil? :) Du har en super bra blogg! :D

Jag har på så sätt ingen direkt förebild, det skulle väl i så fall vara nån bloggare. Men mest inspireras jag av allt jag ser och läser, bloggar, outfitssidor (tex lookbook, minoutfit), webbtidningar osv :)
Tack, tack TACK för din fina kommentar och fråga!



'vem' är du i gänget ? (underhållaren, den blyge osv.. ) har du lätt att 'döma' människor ? t.ex om du hör något om nån, bryr du dig och tror det om personen även om du inte vet om det ens är sant ? vad vill du uppnå med bloggen ? t.ex bli stoor bloggare som angelica och kenza eller nöjder du så som det är ? har du lätt att få nya vänner ? vad gillar du för musik ? Hur blir du då du är sur/irriterad ? vilka bloggar läser du (nämn gärna alla här runt i trakten också) vad ska en blogg innehålla ifall du ska gilla den ? Tycker du det finns någon åldersgräns på vänskap, t.ex skulle du kunna va 'bästa vän' med en tjej som är 16-17 eller anser du att de i den åldern är för unga? Vad tycker du om att va på krogen, vilken krog är den bästa här runt ? Brukar du då ni är ute med tjejerna, dricka dig full ? 

kram tack för en bra blogg !

Ja du, efter att jag fick denna fråga så satt vi brudar och diskuterade det här. Vi är väldigt lika allihopa och vi har egentligen ingen viss "roll" i gänget. Men vi försökte komma fram till lite i alla fall. Jag är då den som är mest  "dramaqueen" av oss, haha. Speciellt enligt Malin är jag den om alltid har något att berätta och är den som munnen alltid går på. Sen enligt mig själv så är jag väl den som är mest "mammig" mot de andra. Jag påpekar alltid saker som att "nu ska du borsta tänderna" och "kör inte för hårt" osv...  Sen så är jag väldigt bra på att skämma ut oss alla ;) Jag bryr mig inte om vad andra tänker och tycker så jag gör och säger ofta kanske opassande saker för stunden så de andra  får skämmas, haha.

Precis när jag får höra något om någon så utropar jag VAH men sen tänker jag alltid efter och bildar min egen uppfattning. Så nej jag dömer inte lätt människor och även fast jag får höra något väldigt illa om en person så försöker jag att alltid ge den en chans till att bevisa annat! Jag försöker alltid komma på orsaker till varför ett visst rykte uppstått och försöker att inte låta det påverka mig. 

När det kommer till bloggen så är jag absolut inte intresserad av att bli "kändis" eller något i den stilen, MEN alla dessa stora bloggare har fått såna otroliga möjligheter i modevärlden tack vare bloggen och därför försöker jag hela tiden förbättra min blogg och få fler läsare. För jag har förstått hur långt en blogg kan ta en! 

Jag har lätt för att få nya vänner men jag har VÄLDIGT svårt för att släppa in dem på bara skinnet. Hittills är det nog bara Mirella och Sarah som lyckats "vinna" mitt hjärta och min tillit (förutom Malin och Erica men det är ju annat med dem som är barndomsvänner). 

Jag är nog allätare när det kommer till musik, tycker om det mesta som spelas på de vanliga radiokanalerna. Dock lyssnar jag mest på julmusikjust nu, älskar julmusik, hehe. 

Oj, ingen vill vara med mig när jag blir arg/sur/irriterad! Jag ropar, blir nästan lite våldsam och har helst sönder saker. Jag blir verkligen rasande! 

De jag läser här i trakten finner du i min länklista nere på bloggen till höger och det är inte länge sen jag gjorde en lista på alla bloggar jag läser så kan sätta upp den igen :) En blogg ska handla om mode eller träning för att intressera mig. Mycket bilder vill jag ha och inte allt för mycket text. Uppdateras ofta ska den.

Är just nu i den åldern att någon som bara är 2-3 år yngre ändå känns så mycket yngre, så nej jag tror inte att jag skulle kunna vara "bästa vän" med någon allt för ung. Men sen när man blir äldre spelar ålderskillnaden absolut ingen roll.

Oliver's inn är favoritkrogen här omkring, samt Melody i Jeppis, inte för att de är något att skryta om egentligen men... 
Jaa jag dricker nästan alltid när vi är ute men jag kan stolt berätta att jag aldrig i mitt liv varit så full att jag behövt spy varken samma kväll eller morgonen efter! Jag tycker bara det är äckligt att dricka sig så redlöst att man inte vet varken ut eller in. Salongsberusning är en bra beskrivning på vad jag tycker är bäst när man dricker!

Stoort tack till dina många frågor! :D Kram!


varför har du skrivit ibland att du inte vill ha barn? och vad var anledningen till att Jona inte fortsatte i militären??

För att jag inte är säker på att jag vill ha barn :) Jag vill leva mitt eget liv och dessutom är jag livrädd för att vara gravid, föda och ta hand om ett barn! Tror inte jag skulle vara någon bra mamma alls. 
Jona har under 2012 fått vara med om mycket som varit tungt för psyket. Bland annat satt Jona med mig när min pappa tog sitt sista andetag och hur många andra 19-åriga pojkar kan säga att de var med när flickvännens pappa dog? 
Han älskade militären och ville mer än gärna vara där ett år, men allt som hänt, allt grubblande fick honom att ligga sömnlös om nätterna och det kan nog vem som helst förstå att du överlever inte länge i militären utan sömn. Så de skickade hem honom! 
Tack för din fråga :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar