torsdag 15 november 2012

Svar på kommentar- mitt hår efter träning

"Du skrev ju att du bara tvättar håret 2-3 gånger i veckan. Hur gör du för att håret inte ska börja se smutsigt ut efter att du tränat? Mitt hår börjar se fett och smutsigt ut efter två dagar av träning. Vilket schampo och balsam använder du?"


Det är faktiskt så att jag råkar ha väldigt tur med mitt hår :) Mitt hår ser inte så farligt smutsigt ut efter att jag tränat, jag kan faktiskt träna 2-3 gånger utan att det blir smutsigt. Mina vänner blir alltid arga på mig om jag klagar på att jag har smutsigt hår, haha. Då säger de bara att "jaha, men det är väl typ en vecka sen du tvättade det och det SER inte smutsigt ut -.-", haha. De tycker jag har sån tur på den fronten! 
Men jag tror att det är så här för att jag har vant håret vid att inte behöva tvättas. Tvättar du håret varannan dag så börja med att tvätta håret var tredje dag, ja du kommer att känna dig äcklig men det är värt det! 
Sen så är jag en stor vän av den höga hästsvansen och jag har oftast håret så också får att det inte ska se så smutsigt ut. Så alltid när jag har hästsvans på mina outfitbilder så vet ni det är smutsigt, haha ;)
Ett annat tips är att använda torrschampoo, när jag vande håret vid att tvättas mer sällan så använde jag torrschampoo varje morgon när det var otvättat, men behöver det alltså inte längre. Gå till din närmaste frisör och fråga efter ett :)
Och ett tredje tips, borsta inte hårbotten! Det triggar bara igång botten att producera mera fett :)

Sen när det kommer till schampoo och balsam, jag använder alltid båda två! Schampoot masserar jag en stund i hårbotten och balsam applicerar jag från öronen neråt, aldrig i hårbotten! 
För det mesta har jag alltid hemma både det jag köpt från frisör och från vanlig matvarubutik, men föredrar det som kommer från frisören så försöker hålla mig till det.

Just nu använder jag (men jag byter alltid märke efter att det tagit slut) :




(googlade bilder)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar