söndag 23 september 2012

Fixardag

Hej hopp :) Jona hjälpte mig nyss att städa ur ett av garagen där ute som vi bara har haft till "skräpbod" så nu har äntligen min bil ett tak under vintern. Hur skönt är det inte att veta att man slipper att borsta bort snön!
Så då var ännu en sak avklarad på min att-göra-lista. Haha jaa jag är faktiskt ett sådant kontrollfreak att jag skriver upp vad jag måste få gjort inom den närmsta tiden och sen när jag får stryka över dem är jag överlycklig, haha. Just nu har jag bland annat att måla klart köksfönstren och städa bastun/badrummet. Jag har fortfarande inte badat bastu sen pappa dog (pappa älskade att bada bastu) så den ser kort och gott ut så som den såg ut när han var där senast... Så jag känner att jag måste städa upp den och försöka fixa till den lite så att jag mer känner att jag vill vara där. Förra vintern badade jag bastu en gång i veckan. Hade det nästan som en spakväll med peeling, ansiktsmasker osv. Så vill jag ha det i vinter igen :)
Nu ska jag koka laxsoppa så jag har att ta fram innan jobbet på morgnarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar