måndag 23 juli 2012

Garderobstips

Jag har alltid tyckt att det är viktigt att hålla ordning i garderoben, man hittar mycket bättre det man söker och inget "tappas" bort så man glömmer vad som finns där. Så jag tänkte ge er mina bästa garderobstips :)

  • Försök att hänga upp det mesta. När min garderob blev köpt innehöll den bara en stång att hänga kläder på men nu finns det en stång i alla tre skåpen. Samt att jag nu har en lös klädstång. Det gör att det är lättare att hitta vad man söker och allt hänger rakt så det inte blir skråttigt (jag stryker aldrig mina kläder).
  • Försök att ordna kläderna enligt kategorier. Jag har klänningar i ett skåp, jeans/byxor på en hylla, tröjor i ett skåp, sportkläder på en hylla, toppar/festtoppar på en hylla, vardagskläder på en hylla samt  de allra vanligaste topparna i lådor i bokhyllan. 
  • Stoppa alltid bort de allra typiska vinterkläderna till sommaren och tvärtom. Då får man mera plats samt hinner använda säsongsplaggen oftare. Dessutom är det väldigt roligt när man ett halvtår senare packar fram kläderna och inser att oj hade jag ett sånt plagg :D
  • Gå igenom garderoben ofta. Kasta, skicka till välgörande ändamål samt sätt ut kläder du inte använder på loppissidor, som till exempel syrransgarderob.fi.
  • Jag har ett sånt system i min garderob att jag ofta går igenom den och tittar vad det är länge sen jag använt. De kläderna sätter jag på klädstången tills jag har använt dem. På så sätt använder man faktiskt allt man har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar