måndag 9 april 2012

Pappa

Hej på er :) 
Ikväll har jag städat ur lite skåp här hemma, som sagt, mitt sätt att ta sig framåt är att göra vardagliga ting. Det behöver inte vara mycket men bara jag får hålla igång känns det bra. Jag började ikväll städa ur lite skåp där var pappa har haft sina saker. Till exempel badrumsskåpet, och skåpet var han hade sina arbetskläder och annat smått och gott. 
Till först trodde jag att jag ville slänga det mesta som tillhört pappa men både jag och mamma har insett att det vill vi inte göra. Så när jag städade badrumsskåpet valde jag att låta den översta hyllan vara pappas. Där står nu hans mest använda saker som till exempel parfym, deoderant och rakapparat med mera. Resten packade jag ner i en låda. Städade även bort skor och kläder från tamburen, men allt ska sparas så det ska sättas i lådor och på vinden. Vilken tur att vi har en stor vind!
Avslutningsvis städade jag ur hans skåp med arbetskläder. Där fanns massor med småsaker han sparat och haft. Även allt där kommer att åka ner i en låda. 
Att ha gått igenom hans saker var tungt, det är svårt att förstå varför man gör det. 
Men det känns skönt att ha fått undan dem men att också veta att de kommer att finnas kvar. 
Jag känner att det har varit bra för mig att få undan lite av hans saker för att öka förståelsen för vad som faktiskt har hänt. Jag vill inte låta allt ligga kvar för den här gången kommer han ju faktiskt inte hem från sjukhuset!


Kramar från mig och tack för allt er stöd! 
Och ett extra tack till mina brudar som var här hos mig ikväll <3 Just nu är det en tid då jag helst inte är ensam. 

2 kommentarer:

  1. ring och hör av dig då du vill ha sällskap, ja släpper nog allt och kommer! <3

    SvaraRadera