söndag 29 april 2012

Höns?

Hej på er :) Har varit ute nästan två timmar och städat här på gården men ännu är det långt ifrån klart. Men resten är sånt som jag behöver hjälp med. Känns så konstigt att gå och plocka bort sånt som har funnits där på grund av pappa. Till exempel fanns upp efter vår fähus vägg en kartong och på den fullt med muttrar och skruvar, precis som om pappa just hade varit och meckat. Dock syntes det att det legat där hela vintern, under snön. Det är så mycket som ska bort härifrån. Som ni kanske förstått bor jag på en bondgård, men nu när alla djur är borta behövs ju heller inte alla harvar och plogar. 
Jag och mamma har funderat på att skaffa höns, haha. Vi hade det när jag var liten ( jag minns ännu när pappa högg huvudet av dem när de skulle bort och jag råkade komma ut. Jag skrattar fortfarande, konstigt nog, av åsynen att pappa högg av hönshuvudet men kroppen sprang iväg, haha). Det känns ju nämligen lite tomt att ha gått från att ha både fähus med kor och en rävfarm till att inte ha några djur alls. Så några höns som ger oss ägg skulle inte vara så illa. 


Ni kanske minns att jag höll på och målade ganska mycket här hemma förra året. Jag börjar sakna att få måla så så fort det börjar bli aningen varmare ska jag genast sätta igång där var jag slutade. Dessutom har jag bestämt mig för att måla ännu mera här hemma. Bilder kommer att komma :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar