torsdag 22 mars 2012

Rump eller bröstkillar

Godmorgon! Idag vaknade jag i alla fall på gott humör, hehe. 
Idag är det dagen då jag ska räkna häcken av mig inför matematikskrivningen imorgon. Dock måste jag ha lämnat in MAOL och räknaren till skolan innan klockan 15.00 så det betyder att jag kommer att räkna till ungefär en två-tiden och sen åka till skolan. Tänker med det samma passa på och gå på gym en timme. Den här veckan har jag verkligen tränat ovanligt lite. Men jag har behövt lägga matematiken på första plats. Men på måndag då franskan också är skriven är allt över och jag kan börja tänka på mig själv lite mer än bara skolan, då har jag bestämt att det ska börja se ut så här:


  1. jag ska såklart börja träna mera igen, har planerat att träna 9 h i veckan varannan vecka och runt 6 h varannan vecka. På så sätt borde musklerna hinna vila lite emellan åt. Den vecka som jag kör 9 h ska det vara mest muskelbyggande medan den vecka med 6 h tänker jag köra mera fettförbränning. Ni vet väl förresten att om ni vill förbränna mycket fett ska ni gå, inte springa. När ni springer använder musklerna sig av kolhydratlagren medan när ni går fettlagren? 
  2. jag ska börja sy! På måndag efter franska skrivningen åker jag in till stan och köper tyg och tillbehör.
  3. jag ska återigen införa min "spa" dag en gång i veckan. Det låter drastiskt men jag menar bara att jag ska ha en dag då jag peelar kroppen och använder hårinpackning och ansiktsmask. Under den senaste tiden har jag verkligen slarvat med det här. 
  4. jag ska sitta vid datorn så mycket jag vill, woho tänker ni och kommer fram till att det borde betyda en bättre blogg ; )
  5. jag ska börja satsa mer på bloggen när det gäller outfit-bilder. Jag ska inte bara stå i mitt hörn i rummet utan nu när det börjar bli bar mark och sol ska jag gå ut och ta bilderna. 
Jag skulle kunna klaga över mina dåliga delar på min kropp men nu tänker jag faktiskt berätta om något jag gillar på min kropp! Min rumpa, jag tycker den är av lagom storlek och har en fin form och dessutom älskar ju Jona den så varför skulle inte jag göra det då, haha. 
På tal om det, det finns rumpkillar och bröstkillar, Jona är definitivt en rumpkille, haha. 
Vad är era gubbar för typ? ; )

2 kommentarer:

  1. Förbränner man fett på crosstrainer ?

    SvaraRadera
  2. Det med att man inte förbränner fett när man springer är ju inte riktigt hela sanningen. Man förbränner mycket fett även när man springer. Dessutom förbränner man fett en lång stund efter att t.ex ha sprungit ett intervall pass. Till skillnad från om man bara gått en promenad. Fin blogg :)

    SvaraRadera